Kursmål och matriser på elevbloggarna


Nu har jag filat och filat på fyra av de fem basämnenas kursmål och matriser till eleverna så länge, så nu har det blivit dags att lägga upp dem på elevbloggarna. Jag ska visa dem för eleverna i morgon och se om de tycker att de förstår. Så här kan det se ut. Man måste klicka på Kursmål uppe i listen för att komma rätt. Tänker att jag nog borde samla både basämnesmål och sfimål där.

Bas2-bloggen kursmål

Så här ser en ”film” ut, följt av en matris.

Matris_omvärldskunskap

Jag hoppas att jag ska kunna göra detsamma för ämnet arbetsliv också – så snart jag får info av min kollega.

Vad tycker ni om det här? Lämna gärna en kommentar!

Kommentera

