Vi läser Sara Lövestams lättlästa blogg


Sara Lövestam har nyligen startat en lättläst blogg, där hon skriver något varje måndag. Vi har läst den några gånger på Bas – bl.a. senast om harar – och det har varit en ganska bra nivå för oss. Lite svårt ibland men roligt! Vi har också skrivit till Sara och hoppas att hon skriver tillbaka.

Jättebra initiativ! Klicka på bilden så kommer du till bloggen:

Sara Lövestams lättlästa

Jag har också skrivit om Saras blogg på Bas 2 och 3s bloggar, och så här kan det se ut. Min tanke är att vi ska försöka läsa Saras blogg varje vecka. Kanske kan vi till och med läsa någon av hennes lättlästa böcker – fast de inte är tillräckligt lättlästa för mina elever …

Om Saras blogg på en av Basbloggarna

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s