Bas 3 tittar på broderier, fotograferar och skriver


En kollega på SFI är jätteduktig på att brodera och tipsade om en utställning på Stadshuset i Södertälje. Så igår gick jag dit med grupp 3. Förutom att vi fick en skön promenad i det vackra höstvädret fick eleverna titta på alla fina broderier och välja var sitt att fotografera och skriva om. Uppgiften att skriva var svårare än jag trott, så en del har fått lite hjälp med meningarna. Huvudsaken är att de får uttrycka sina tankar, tänker jag.

Återigen: vad kul det är att jobba multimodalt med iPads! Filmen ligger också på elevernas egen blogg så att de kan läsa och lyssna flera gånger.

Jag tänkte att jag skulle be er som läser den här bloggen att skriva nån liten kommentar till mina elever på deras blogg. Det vore så roligt för dem att se att de når ut till verkliga människor. Stort tack för hjälpen!

Bas 3-bloggen: skriv gärna en kommentar!

Igår hade jag med mig två av min mammas dukar. Väldigt fina, tyckte eleverna! Tyvärr dåligt foto med felaktiga färger … Men vi fick tillfälle att prata om tomtar!

  

Kommentera

