Bas Södertälje önskar alla en trevlig sommar!


Terminen är inte riktigt slut än, men själv har jag börjat min semester. Eleverna går halvdagar en vecka till och sedan stänger SFI i tre veckor.

Vi har haft några lugna och sköna veckor i slutet av juni, då vi gjort flera studiebesök, bl.a. på Nordiska museet, Wasamuseet, Skansen och Tumba bruksmuseum. De elevgrupper jag haft har sedan oftast jobbat med att prata kring de bilder jag tagit, för att sedan skriva och läsa in text. Ibland har vi gjort det tillsammans och ibland har eleverna suttit i små grupper och gjort meningar. Ibland har de läst in texten på paddan och några gånger har jag gjort det. För den som är intresserad så finns några filmer på Bas2-bloggen.

Jag vill tacka alla er som läser mina inlägg för den här terminen. Ha en riktigt skön juli så hoppas jag att vi ses igen i augusti!

Hållö_2011

Kommentera

