Från Keynote, via Explain Everything till YouTube och till elevernas bloggar


Rätt så nöjd med den första lilla digitala kollaborationen oss kollegor emellan. Linda har skrivit en dialog till det klassiska SFI-temat vård. Annika jobbar med det i sin grupp också och har gjort ett fint analogt material till. Jag är baslärare i båda grupperna och tänkte att vi ju måste se till att det kommer upp på bloggen så att eleverna kan lyssna på texten så många gånger de vill. Rättare sagt på båda bloggarna.

Men, vad jag har meckat! Lindas pdf från ett Word-dokument blev helt suddigt när det väl kom till Youtube. Jag provade att göra om det i Pages: samma dåliga resultat. Bäst blev det i Keynote, så jag har nu layoutat om hela texten och kopierat in bilderna. Sedan läste Annika och jag in allt en gång till i Explain Everything och så laddade vi upp det på YouTube. Jag har numera en egen kanal där!

Så här blev resultatet:

Kommentera

