Flitens lampa lyser i bloggverkstaden: nu har Bas 2 fått en blogg!


En tvilling-blogg! Förvillande lik Bas 1s blogg, men med några små skillnader för den som tittar och lyssnar ordentligt. 😉

Min konstnärligt lagda kollega Annika har lovat hjälpa mig med att försöka fixa några snygga bloggheaders till båda bloggarna. De från WordPress är i och för sig fina, men det vore kul att ha bilder som mer symboliserar Bas. Jag har försökt att göra collage i diverse appar tidigare – bl.a. Canva – men inte blivit nöjd med resultatet. Det straffar sig att ha jobbat som redaktör på bokförlag, där man hade förmånen att jobba med riktiga formgivare. Nu måste man vara formgivare själv, och det går sådär kan jag säga.

Vi får se: kanske visar jag bloggen för eleverna i grupp 2 imorgon!? Man vill ju gärna visa nu när man jobbat och grejat i så många timmar. Håll tummarna för att eleverna gillar bloggarna. Och för att vi lärare orkar uppdatera! Min andra kollega Linda och jag fastnade i att vår lilla film från Explain Everything blev helt suddig på YouTube. Ingen aning om varför …

Bas 2 Södertälje

IMG_4576

Kommentera

