Äntligen har jag gjort en elevblogg till Bas 1!


Det händer en del på Bas även om jag varit lite dålig på att blogga om det de senaste veckorna. Sorry för det.

Nu har jag i alla fall lyckats åstadkomma en blogg åt eleverna i en av grupperna. Man måste ju börja någonstans och min kollega Linda i grupp 1 har uttryckt önskemål om att lära sig blogga. Jag har försökt välja ett tema som ska vara lättläst utan allt för mycket plotter. Till flikarna högst upp har jag gjort en del Tellagamis som man kan lyssna till istället för att läsa texten. Har också gjort min första presentation i appen Explain Everything: kursmålen för A.

Meningen är att eleverna ska kunna ha denna i sin telefon – eller i en dator eller läsplatta hemma. Öva on the go, så att säga. Det blir kanske inte så mycket flippat med vår målgrupp, men de kan öva hemma och repetera sådant vi gått igenom. Och de kan vara med och skriva själva – med vår hjälp. Kanske kan eleverna så småningom skapa kontakt med våra vänner i Märsta eller Järfälla?

Vi får se hur det går. Jag återkommer med lite elevkommentarer när jag lanserat bloggen i klassen. Håll tummarna!

Bas 1 Södertälje

Bild till detta får väl bli WordPressloggan eftersom bloggen är i WordPress – tillsammans med mina andra bloggar. Smidigt eller rörigt får framtiden utvisa.

IMG_4575

Kommentera

