Bästa elevkommentaren!


Vi har haft några dagar med kartläggnings- och utvecklingssamtal. Vi gör det inte så ofta som vi skulle vilja men det är verkligen roligt och givande när vi väl tar oss tid att göra det, det tror jag både elever och lärare håller med om. Samtalen äger rum tillsammans med modersmålsstödjare – förstås!

Vid utvecklingssamtal pratar vi med eleverna bl.a. om deras självbedömning, dvs vad tycker de själva att de är bra på. Vi kommer också överens om några saker som de ska fokusera extra på framåt. Vi har också börjat använda ett läs- och skrivutvecklingsschema från Hyllie Park, i förhoppning att eleverna bättre ska få syn på sin progression.

I alla fall. Så här sa en elev och det tyckte jag var så roligt. Tror ni att hen är fokuserad på svenskan, eller!?

Jag drömmer flera gånger i veckan att jag pratar lika bra svenska som läraren – och sedan vaknar jag!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/e5d/47141320/files/2014/12/img_4301-1.jpg

Kommentera

