Trevlig sommar! Nu tar Bas semester.


Nu har vi jobbat ända in i kaklet och de flesta av oss på Bas går på semester, antingen nu till helgen eller i mitten av nästa vecka. Vi är verkligen glada för att det gått så bra för projektet att vi nu är permanentade i Södertälje. Även Järfälla och Märsta kommer att starta Basutbildning till hösten. Eleverna har varit jättenöjda. Fem av dem har fått jobb!

Vi har ägnat den senaste veckan åt att boa in oss på våra lärarplatser på Södertälje SFI. Burit kartonger, städat och fixat. Vi håller tummarna för att vi får tre bra klassrum i augusti. Vi har planerat inför nästa termin, gjort schema och pratat kriterier för vad som ska krävas för att en utbildning ska få kalla sig Bas. Min kollega och jag har diskuterat vårt anförande i Lidköping i september. Och vi har bokat biljetter till Alfabetiseringskonferensen i Fiskebäckskil! Vi har också tackat av en kollega, som tyvärr ska sluta hos oss. Hon valde att gå tillbaka till sitt gamla jobb, då resvägen till Södertälje blev för lång. Jättetråkigt, men jag hoppas att vi kan hålla bra kontakt ändå.

Idag ska jag träffa en lärare från Katrineholm som vill prata iPads och appar. Sen är det semester! Jag inleder med en ansiktsbehandling. Och imorgon åker barnen, hunden och jag till Bohuslän!

Jag önskar er alla en riktigt skön och avkopplande semester! Själv är jag tillbaka på jobbet den 6/8.

20140704-091830-33510140.jpg

Kommentera

