På lärardag i Södertälje


Vet inte riktigt vad jag ska säga om den här dagen. Vi på Bas var inbjudna till promenad, fika, tipspromenad och sommarlunch i Södertälje. Vi skulle vara vid stationen kl 9. För mig som bor i Stockholm innebär det ju en viss restid. Vårt lilla gäng var där i tid. Men nästan ingen annan. Vi fick strax reda på att allt utom lunchen kl 13 var inställt. Luften gick lite ur oss, ska erkännas. Det slutade med att vi gick en promenad på egen hand, tittade på ett fraktfartyg som slussade och gick på en lång fika, följd av lite shopping.

Sen åkte vi upp till KOMVUX där det serverades lunchbuffé till alla lärare på SFI och KOMVUX. Helt ok. Noterade att medelåldern var rätt hög. Kände mig nästan ung, haha!

Lite halvbeige dag, då man kunde gjort något vettigare. Eleverna hade ju fått ledigt. Och det är långt för mig att åka. Fortsatt lite stressad över det, men idag lämnade jag det påskrivna kontraktet till chefen.

Imorgon blir det ytterligare en dag av dokumentation. Ska bli skönt att få allt klart. Hoppas jag hittar de papper jag sökte igår.

Södertälje kommuns logotyp – min nya arbetsgivare på riktigt!

20140604-175627-64587670.jpg

Inlägg 096 i utmaningen #blogg100

Kommentera

