Jag har fått fast tjänst!


Härom dagen var jag och pratade framtid med min chef, rektorn på Södertälje SFI. Han ville gärna erbjuda mig tillsvidareanställning och det var ju smickrande. Fick liiiite högre lön också, så jag sa ja!

Bas permanentas nämligen i Södertälje efter sommaruppehållet. Projekttiden och därmed också den för mig och en av mina kollegor osäkra projektanställningen är snart slut. Vi blev båda erbjudna tillsvidaretjänster och har båda tackat ja. Det ska bli kul att jobba vidare i Södertälje, men jag ska inte sticka under stol med att jag är lite nervös inför avståndet. Jag bor själv i Bromma i Stockholm, så det blir mer än tre timmars pendling varje dag … Jag hoppas fortfarande på att det i praktiken är rätt flexibelt med arbetstider utanför undervisning, möten etc. Det tär att pendla, det har jag redan märkt. Har ju långt till Huddinge/Flemingsberg också. Och är ensamstående med två barn i skolåldern plus hund – även om de inte bor hos mig hela tiden.

Men – det ska bli kul att få fortsätta med Bas. Vi ska självklart fortsätta att utvecklas och sprida oss i länet. Och landet! Hoppas dock nästan på att inlärningskurvan blir något flackare än vad den varit det gångna året. Men jag har lärt mig massor! Och nu är vi i position att sprida våra kunskaper till andra!

Så jag säger som Steve:

The only way to do great work is to love what you do.

20140524-121858-44338679.jpg

Inlägg 085 i utmaningen #blogg100

3 responses to “Jag har fått fast tjänst!

  1. Jobbade 9-14 ett tag..reste hemifrån 07, framme 8,10 sen hemma 16.10…tog på orkan jag ja säga :-(. Nu jobbar jag på sfi och till hästen ska vi kuna ha planering hemma vilket dock inte passar mig men säkert många 🙂

    • 9-14 var ju inte så lång dag. Själv går jag hemifrån ca kl 7 och kommer ofta inte hem förrän 19. Och jag har två barn och hund. Det är rätt slitsamma veckor, även om jag verkligen tycker om mitt jobb. Pendling sliter, det är helt klart. Och då har jag ändå mobilt bredband, så att jag kan jobba på vägen om jag vill.

  2. 9-14 var inget alls..men att jobba 5 h och sedan vara hemifrån 9 1/2 timme ändå var jobbigt. Nu går jag hemifrån 6.30 och är hemma 17,15 och vi har 6 barn varav minsta bara är 1 år. Men det funkar. 1 1/2 timmes pendling är ok .

Kommentera

