Vad gör man en trött, regnig måndageftermiddag?


Måndagseftermiddagar ägnar vi åt rörelse utomhus här års. Men idag regnade det. Ganska mycket. Så vi fick stanna inne. Jag hade den elevgrupp jag redan haft hela förmiddagen, då vi pratat EU och geografi. De var inte överväldigande glada åt att prata om internet, öva på att googla etc, som jag tänkt. Vad gör man då? Jag hade inte hunnit förbereda något annat.

Jo: vi pratade om vad man kunde använda internet till. Bl.a. titta på film. Jag visade Netflix, som många inte kände till. Det slutade med att vi tittade på film – förstås! Några få hann hyfsat med att läsa textremsan, men inte alla. Vi stoppade ibland för att se så att alla förstod och öva ett och annat uttryck.

Se där vad bra att läraren hade en netflixprenumeration!

20140519-172655-62815277.jpg

Inlägg 080 i utmaningen #blogg100

Kommentera

