Vi tränar geografi


Imorgon kommer Skolverket på besök till Bas och då har jag tänkt prata EU med min grupp. Mina kollegor tycker att jag nog tagit mig vatten över huvudet. Vi får se! Därför har vi idag tjuvtränat lite på Europa med appen Min Geografi. Var i världen ligger Europa och vad heter de största länderna. Vi har också pratat lite om hur många människor som bor i t.ex. Sverige, de övriga nordiska länderna, Tyskland, Storbritannien, Frankrike etc. Och hur många som bor i elevernas hemländer. Ett stort land har inte nödvändigtvis en stor befolkning och vice versa. Lilla Holland har en betydligt större befolkning än stora Sverige.

Appen kostar 28:- och finns i AppStore.

20140513-222539.jpg

Inlägg 073 i utmaningen #blogg100

Kommentera

