Vem bestämmer vad? – på lätt svenska


Snart är det val till EU och i höst är det riksdagsval. Via tips från Facebook ser jag att UR har gjort fyra filmer om val på lätt svenska. I alla fall vad de anser vara lätt svenska. Mina elever kommer nog att ha svårt att förstå ändå. Men jag tror att jag ska göra ett försök. De måste åtminstone lära sig vad EU är och att Sverige är med i EU.

Kanske vågar jag mig på detta på onsdag, då Skolverket besöker min lektion. Ska jag!?

Här kan du titta på filmerna. De handlar om val till EU, riksdag, kommun och landsting.
UR: Vem bestämmer vad? – på lätt svenska

20140510-145334.jpg

Inlägg 070 i utmaningen #blogg100

Kommentera

