Kollegan och jag rockar fett på Bas spridningsseminarium!


Och alla andra också förstås – framför allt de fem elever som var med och pratade. Sååå duktiga! Tänk dig att stå inför ca 50 personer – typ handläggare från Arbetsförmedlingen, försörjningsstöd, en del lärare och en och annan skolledare – och prata på ett språk som du precis har lärt dig det senaste året!!! Och samtidigt bli filmad!!!

Seminariet pågick hela förmiddagen på Länsstyrelsen i Stockholm. Efter väl förättat värv gick vi alla på Bas – 16 personer – och åt lunch på en trevlig restaurang på Hantverkargatan. Nu har jag kommit hem och dött i soffan. Vilken urladdning! De flesta tycktes tycka att min kollega Linda och jag gjorde bra ifrån oss, så vi skojar om att vi får ge oss ut på turné istället för att hålla på med vanlig undervisning. Bas missionsturné!

Nu får vi bara hålla tummarna att de som lyssnade fick ännu lite mer kött på benen så att det blir bas-skolor på fler ställen än i Södertälje!

Vi blev förvisso filmade men jag tog inga egna bilder. Däremot kommer allt vårt prat att läggas upp på Länsstyrelsens hemsida. Återkommer med länk när den finns tillgänglig.

20140509-162117.jpg

Inlägg 069 i utmaningen #blogg100

Kommentera

