Riktigt bra: Världen & vi, tema arbete – men hur?


Jag har skrivit om den här nya tidningen förut. Igår fick jag ett nytt nummer i brevlådan och därigenom ny inspiration. Många bra artiklar – och lärarhandledning! – så jag tror att jag ska prova nåt på måndag, då jag har vår högsta grupp. T.ex. handlar en artikel om en kvinna som började läsa SFI på A-kursen och sedan fått jobb via praktik. Toppen med artiklar som speglar våra elevers vardag!

Världen & vi ges ut av ABF Vux i Göteborg och SFI-elever är själva med och skriver artiklarna! Läs mer om tidningen här:
Världen & vi

I ledaren står det bl.a. så här:
Arbete med rätt och respekt

Det är viktigt att alla som är nya i Sverige får lära sig att det finns lagar och regler som hjälper den som arbetar. Att alla har rätt till semester. Att du inte ska skada dig på jobbet. Att det finns regler för hur många timmar du ska jobba utan rast.

Här är det senaste omslaget, till nr 1/2014:

20140503-185000.jpg

Inlägg 063 i utmaningen #blogg100

Kommentera

