Total blog make over!


Ojojoj! Vilken dag! Jag har inte haft någon undervisning utan jobbat hemifrån. Ni kan inte tro vilken tid det tar att byta bloggutseende i WordPress. I alla fall om man heter Helena. Jösses, vad mycket teknisk info det finns att välja på och jag förstår inte en tiondel. Har nästan fått både ryggskott och migrän … Inte vet jag om jag blev så speciellt nöjd heller – men hyfsat. Jag har ett gratis tema och det har ju sina begränsningar förstås.

Det jag just nu är mest missnöjd med är att jag inte hittar de små dela-knapparna med Facebook, Twitter och mail på som jag hade tidigare. Man ska kunna ha dem efter varje inlägg så att en läsare kan dela inlägget – men jag hittar inte hur man gör! Vet du? Lämna gärna en kommentar, snälla!

Men jag är lite nöjd också. ”Ordmolnet” i Wordle blev väl rätt fint!? Jag har valt de klatschiga färgerna mot svart bakgrund, eftersom ögat luras att tro att det är i 3D – men det är det inte! Såg att en annan bloggare hade gjort så och frågade honom på Twitter om jag fick härma. Ok, sa han. Så tack, Johan Lindström! Här är hans blogg. Som ni ser är han tekniskt betydligt duktigare än jag: JL Skolutveckling.

Sen har jag funderat lite på att jag ska göra boards i Pinterest om de appar vi använder. Så jag har filat lite på min profil där. Mycket att leva upp till … Yikes!

För övrigt har jag mest suttit och pillat med inbjudan och program till Bas spridningsseminarium den 9 maj. Men det blir det ett separat inlägg om – snart!

cropped-coolvetica4.png

 

Vill du också göra ett ordmoln! Det är inte svårt, även om man måste klicka många gånger innan man hittar ett som man blir nöjd med. Prova Wordle.

Inlägg 034 i utmaningen #blogg100

3 responses to “Total blog make over!

  1. Alla knappar dök snällt upp i mobilen när jag läste ditt inlägg:) Har wordpressappen. Ska gå till webläsaren o se om jag ser dem där med:)
    Fint med orden där uppe, blev lite sugen på ett:)

    • Tack! Ja, jag lärde mig för en stund sedan att de där knapparna inte syns om man tittar i WP-appen i paddan, som jag gjorde. Men de syns i vanliga webbläsare. Prova Wordle du. Det är inte svårt. Funkar bara från dator.

Kommentera

