Mitt digitala jag


Söndagkvällen spenderade jag med att fila och fundera på mitt digitala jag. Definitivt oplanerat men inte desto mindre nödvändigt. Via Facebook fick jag lite tips på hur man kan driva trafik till sin blogg. Jag sker sedan några rader och länkade till den här bloggen på två grupper jag är med i på Facebook. Relativt snart fick jag några likes av läsare.

Gjorde ett avbrott för lite analog matlagning och då fick jag ytterligare en idé: vilka borde egentligen läsa bloggen? Jo, handläggare på AF och personer i Stockholms läns kommuner som beslutar om de vill satsa på en Bas-skola i just sin kommun. Och hur når man dem? Jag vet faktiskt inte, men jag skrev i alla fall ett mail till vår projektledare och till min chef, skolledaren på SFI i Södertälje. Så får vi se vad de säger om mina funderingar.

Efter detta var jag så upptagen av min digitala förträfflighet att jag glömde blogga. Därför skrivs detta inlägg efter midnatt …

Inlägg 010 i utmaningen #blogg100

PS Måste verkligen försöka komma ihåg att gå in i efterhand och tagga upp blogginläggen – eller vad det nu heter. Har glömt det på sista tiden och etiketterna är tydligen sökbara, dvs kan generera träffar via Google.

PPS Haha! Jag hade redan bloggat den 9:e! På förmiddagen! Och redan glömt bort det! Kändes så länge sedan som att det var ett annat dygn.

Kommentera

