Om studieteknik


Först ett inlägg i månaden och nu två om dagen …

Jag har äntligen kommit till skott med att försöka göra en presentation om studieteknik. Hur gör man den så att studieovana förstår? Har tittat på en serie från UR som heter Plugga bättre, samtalat med kollegor och samlat mina egna tips. Hittat en rolig app som heter Inspiration, där man kan göra mindmaps: inspiration

Och så skriver jag i min nya favvoapp Keynote. Så här ser några sidor ut:

20140301-110008.jpg

20140301-110029.jpg

20140301-110055.jpg

Har också gjort bildsidorna så att vi kan prata om t.ex. hjärnan, koncentration, minnesteknik – och vikten av att sova, äta bra och motionera. Ska bli kul att se hur det går. Återkommer när jag haft lektionen – eller lektionerna!

Plugga bättre från UR

Kommentera

