Ok – jag är med i #blogg100


Nu har jag förvisso redan skrivit två inlägg just idag, men efter att ha sovit en stund på saken så antar jag nu utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett blogginlägg om dagen i 100 dagar. Hoppas jag kommer ihåg, haha!
Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar
Jag har ju numera blivit så digital att jag knappt nånsin syns på jobbet utan min padda. Kollegorna roar sig med app- och paddskämt. Men – jag gillar sociala nätverk på nätet, typ Digiskol, och tänker att det här är en möjlighet att lära känna andra som gillar att skriva. Kanske kan jag genom skrivandet också få mer styr på det pedagogiska tänket kring Bas, vem vet?

Jag kommer även i fortsättningen att skriva om jobbet på Bas. Vi får se hur det går på helgerna, men eftersom jag tycks ha jobbet i skallen jämt så ska det väl inte bli några problem, haha!

Mållinjen – eller slutet – för Bas som projekt är den 31/5, men jag hoppas att de sista av de 100 inläggen kommer att handla om att Bas blivit permanentat och att jag har fått jobb på en Bas-skola någon annan stans. Jag hoppas också att jag kommer att lära mig mer om det tekniska kring bloggandet. Och kanske, kanske starta en blogg med eleverna.

Kommentera

