Vi är med i Skokartongsapellen!


Jag läste om Skokartongsapellen på Facebook och tyckte att det var en så bra idé. Jag pratade med mina kollegor. De tyckte också att det var en bra idé. Jag pratade med min elevgrupp. De tyckte som väl var också att det var en bra idé.

Jag gick till min lokala lilla skoaffär i Abrahamsberg och bad att få lite kartonger. Det fick jag. Mina kollegor frågade senare en skoaffär i Huddinge Centrum, så där fick vi också några kartonger. Jag köpte julklappspapper, snören, juletiketter och julkort. Jag samlade ihop bilder som förslag på vad man kunde ge och vi pratade om det i gruppen.

Under drygt en veckas tid har sedan eleverna kommit med saker att ge bort och i vår grupp fick vi ihop fem paket. Från de andra två grupperna kommer också ett gäng paket. Alla var väldigt engagerade. Har man lite har man ändå tillräckligt för att ge till någon annan, tycks det! Jag har märkt att våra elever ofta ger pengar till tiggare på gatan också.

I morse, innan vi åkte hem till min kollega Linda med hela gruppen, gjorde vi klart paketen. På lördag åker en av mina andra kollegor, Kerstin, och jag till Sergels torg för att lämna våra julklappar. Vi hoppas att de ska bringa lite glädje! Utöver skokartongerna lämnar vi också en stor vinterjacka och en kasse jeans, som inte fick plats i lådorna.

Läs mer om Skokartongsapellen här! Än är det inte för sent att vara med! Och tack Sofia och Elin för initiativet!
Skokartongsapellen

20131211-094459.jpg

Kommentera

