iPad-inspiration i Norrköping


Idag har min kollega Ninni och jag varit på inspirationsdag i Norrköping för att lära oss mer om hur man kan jobba med iPads i A-grupper på SFI. Lena Ryman Wildén från Norrköpings SFI var vår ciceron. Hon håller på att arbeta fram en app för A-elever som vi ser mycket fram emot. Appen kommer till jul och kommer troligen att heta SFI Vux och innehålla ca 290 substantiv i olika nivåer. Det ser vi fram emot! Super för nybörjareleverna!

Ninni och jag har nätverkat med SFI-lärare från hela Sverige. Vi har också delat med oss av våra egna kunskaper. Många låg i startgroparna med paddorna medan vi ju kommit en bit på väg. Så vi hade en del bra tips att dela med oss av! Vi hoppas nu kunna hålla kontakt med detta utökade kollegium via Facebook.

Vi har spenderat en del av dagen med att vänta på tåg, då båda avgångarna blivit inställda. Men det har bara varit trevligt! Det är inte dumt att komma bort från jobbet nån gång ibland och få lite nytt input utifrån.

Vad har eleverna gjort under tiden, undrar ni kanske? De har haft det alldeles utmärkt, efter vad vi förstått av kollegorna. De har varit på studiebesök på Nordiska museet. Jag hoppas att min kollega Linda tagit många bilder så att eleverna kan berätta för mig om vad de sett. Min plan är att göra en ny berättelse i Story Creator imorgon – om besöket på Nordiska museet. Håll tummarna!

Ninni från Bas i samspråk med kollegor från andra delar av Sverige.

20131120-173304.jpg

Kommentera

