Det digitala skollyftet


Idag var jag på Skolforum och i morse fick jag dessutom ett mail från redaktionen på Digitala skollyftet. Det första och enda, försäkrade de mig om. Jag ska villigt erkänna att jag knappt vet vad det är jag gått med i, men jag gillar tanken på det utvidgade kollegiet och ”sharing is caring”. Har redan lärt mig otroligt mycket av alla vänliga lärare därute i de sociala medierna – och jag hoppas att jag även har kunnat dela med mig av någon liten kunskap. ”Bättre än den bästa fortbildning”, som någon klok person skrev på sin blogg.

Jag vet inte om jag kommer att vara den mest flitiga kursdeltagaren och jag siktar inte på att få nåt badge. Däremot hoppas jag på att kanske träffa flera som jobbar med och/eller intresserar sig för den lilla nisch som jag för tillfället jobbar med: alfabetisering och jobb i A-grupp på studieväg 1 inom SFI. Det ska bli jättekul!

Min blogg kommer även i fortsättningen mest att handla om min jobbvardag, men jag har i alla fall registrerat den på Skollyftets hemsida. Vill man läsa mer om det är det bara att klicka på länken här nedanför.

Digitala skollyftet

Kommentera

