Dansmatte


Det här var bara så kul så jag kände att jag var tvungen att göra en separat post: dansmatte!

Igår träffade jag en supertrevlig kvinna – via mitt Facebooknätverkande – som berättade för mig om dansmatte och hur man kan använda det i undervisningen. Jag lobbar nu för att hon ska komma till oss SNART och lära oss hur vi skulle kunna jobba med det. Rörelse och inlärning i ett! Även språkinlärningen kan förstås kopplas till dans. Dans i skolan.

Det gäller att utnyttja de multipla intelligenserna. Alla lär sig ju inte på samma sätt och vi vill gärna försöka hitta olika vägar till kunskap.

Dansmatte

Kommentera

