Ett fantastiskt avslut


Igår jobbade jag sista dagen på mitt gamla jobb. Det var på många sätt sorgligt att lämna mina elever. Många i A-gruppen var jätteledsna och vi grät och skrattade om vartannat. Och fikade och spelade spel. Jag fick presenter, det kramades och fotograferades. Likadant på eftermiddagen med min C-grupp, som bjudit D-gruppen på fika.

Men så mycket positiv feedback! Tänk om man hade det så alla dagar på jobbet! Och det smäller klart högre att höra det från eleverna än från chefen, det är helt klart.

Så det var med sorg i hjärtat jag lämnade min kära A-grupp. Flera i gruppen har varit med mig från start och det är ju alltid något speciellt med de första. De har gått tillsammans med mig så pass länge att de tycker jag är som familj för dem. Så jag hoppas verkligen att vi kan ha kontakt även i framtiden. Kanske kan de komma ner till Huddinge och hälsa på? Eller så kan vi alla träffas halvvägs t.ex. på Parkteatern. Man kan också ha skrivövningar mellan grupperna. Det finns många sätt.

Nu är det dags att ladda om några dagar innan jag börjar nya jobbet i Huddinge på måndag. Ska bli jättespännande att träffa alla nya kollegor. Men först ska jag till Södertälje och träffa min nya administrativa chef; tillika rektorn på Södertälje SFI. Alltså bäst att sluta nu så jag inte kommer för sent.

Kommentera

